Sunday, December 2, 2012

Shout Awards! 2012

Assalamualaikum Semua ._.

Shout Awards! 2012. Malaysia buat hal. Dah tersebar luas dekat internet tentang negara kita tiada adab dan nilai sopan santun. Kau nak buat apa lagi? Dah tak guna dah. Puas dah hati kau non-kpoppers!

Hello NON-KPOPPERS, aku rasa agak terkilan dengan insiden ni. Aku tak sokong dua dua belah pihak tapi kalau aku yang 16 tahun ni pun boleh fikir, takkan korang semua yang dah besar panjang tak boleh fikir macam mana aku fikir. Mana otak kau yang Allah dah bagi? Tak digunakan sebaik mungkin. Nak tunjukkan yang kau hambaNya yang tak bersyukur? GO HELL PLEASE BITCH!

Macam mana rakyat Malaysia yang educated boleh buat sampai macamtu sekali. Mungkin itu yang TAK EDUCATED dan TAK GUNA OTAK. Itu frasa yang sesuai untuk mereka semua! Kau dah buat salah boleh pulak yang kpoppers ni nak tebalkan muka mintak maaf dekat VIXX dan NU'EST tu. 

Even kau non-kpoppers pun, perlu ke sampai nak baling baling sampah, botol, barang barang murah kau tu dekat dorang. Betul, kau tak suka. Tapi kau kena ingat tak semua rakyat Malaysia tak suka kpop. Ada yang suka jugak. Tak boleh paksa. Itu hak masing masing. Perbuatan korang tu telah mencalarkan imej negara kita. Kantoilah negara kita takde manner dengan orang luar. Fikir fikir sebelum buat sesuatu.

Apa apa pun, di mata aku Malaysia sebenarnya bagus cuma ada segelintir sahaja yang dilahirkan untuk menjatuhkan imej negara. Manusia boleh berubah. Harap perkara sebegini tak berlaku lagi dalam program program yang melibatkan orang luar dan budaya 'Boo' itu sendiri menunjukkan kita tidak bertamadun.

P/S: "BUDI BAHASA BUDAYA KITA". Yedakkkk? See you soon.
 Assalamualaikum :)