Sunday, December 2, 2012

Shout Awards! 2012

Assalamualaikum Semua ._.

Shout Awards! 2012. Malaysia buat hal. Dah tersebar luas dekat internet tentang negara kita tiada adab dan nilai sopan santun. Kau nak buat apa lagi? Dah tak guna dah. Puas dah hati kau non-kpoppers!

Hello NON-KPOPPERS, aku rasa agak terkilan dengan insiden ni. Aku tak sokong dua dua belah pihak tapi kalau aku yang 16 tahun ni pun boleh fikir, takkan korang semua yang dah besar panjang tak boleh fikir macam mana aku fikir. Mana otak kau yang Allah dah bagi? Tak digunakan sebaik mungkin. Nak tunjukkan yang kau hambaNya yang tak bersyukur? GO HELL PLEASE BITCH!

Macam mana rakyat Malaysia yang educated boleh buat sampai macamtu sekali. Mungkin itu yang TAK EDUCATED dan TAK GUNA OTAK. Itu frasa yang sesuai untuk mereka semua! Kau dah buat salah boleh pulak yang kpoppers ni nak tebalkan muka mintak maaf dekat VIXX dan NU'EST tu. 

Even kau non-kpoppers pun, perlu ke sampai nak baling baling sampah, botol, barang barang murah kau tu dekat dorang. Betul, kau tak suka. Tapi kau kena ingat tak semua rakyat Malaysia tak suka kpop. Ada yang suka jugak. Tak boleh paksa. Itu hak masing masing. Perbuatan korang tu telah mencalarkan imej negara kita. Kantoilah negara kita takde manner dengan orang luar. Fikir fikir sebelum buat sesuatu.

Apa apa pun, di mata aku Malaysia sebenarnya bagus cuma ada segelintir sahaja yang dilahirkan untuk menjatuhkan imej negara. Manusia boleh berubah. Harap perkara sebegini tak berlaku lagi dalam program program yang melibatkan orang luar dan budaya 'Boo' itu sendiri menunjukkan kita tidak bertamadun.

P/S: "BUDI BAHASA BUDAYA KITA". Yedakkkk? See you soon.
 Assalamualaikum :)

Thursday, November 22, 2012

Breaking News On Youtube

Assalamualaikum Semua ._.

Dah tahu dah pasal Op Op Op Oppa Gangnam Style. Hehe. Asia sekarang tengah berusaha kalahkan Music Video paling banyak ditonton di Youtube. Baby by Justin Bieber. Now the number of views for baby is 802,697,195 while gangnam style got 787,099,603. We are going for 1 billion views by christmas day soon. Go Asia. Together we can do it. Beat him.



Tak sangka ye kita mampu lakukan sebegini hebat. "Asia always ahead" I believed that.

Dalam kita bergembira jangan pernah berhenti berdoa untuk saudara kita disana. Assalamualaikum :) 

Wednesday, November 21, 2012

Isteri Dibunuh Gara Gara Cemburu


Assalamualaikum Semua ._.

Yance Sunis Sinaga (36), yang didapati hilang, ternyata dibunuh suaminya sendiri, Antonius Sinaga (42). Mangsa dibunuh pada isnin (29/10/2012) lalu. Mayatnya kemudian dikuburkan di samping rumah suspek. Kes pembunuhan itu terungkap setelah anak perempuan mangsa bernama Nanda, menceritakan tentang menghilangnya Yance kepada kakak kandung mangsa, Yosina Sunis. Nanda menceritakan bahawa ibunya sudah menghilang dari rumah sejak 29 Oktober 2012. Hilangnya Yance, sempat ditanyakan oleh Nanda kepada ayahnya, Antonius Sinaga (suspek). Namun, suspek malah meminta anak perempuannya tidak usah mencari ibunya, kerana mangsa sudah pergi dan tidak akan kembali lagi. Nanda juga mencurigai adanya bau busuk dari dalam lubang yang baru digali oleh ayahnya, yang hendak dibuat tandas.

"Setelah Nanda menceritakan itu, lalu dikaitkan dengan munculnya bau busuk dari dalam lubang, kami memberanikan diri melaporkan kes hilangnya mangsa ke balai polis Kupang Kota (Indonesia), dan meminta lubang sumber bau digali," kata Yosina kepada wartawan, di tempat kejadian. Pada Jun 2012, ujar Yosina, Antonius pernah mengancam akan membunuh isterinya, kerana menurutnya mangsa telah berselingkuh dengan lelaki lain. "Sedangkan, suspek yang melakukan perselingkuhan di luar. Bahkan, selingkuhannya pernah datang menemui mangsa dan menceritakan tentang hubungannya dengan suspek. Selingkuhanya mengaku sudah empat kali menggugurkan kandungan hasil hubungan dengan suspek," tutur Yosina. Kemudian, polis Kupang Kota dibantu warga di sekitar lokasi kejadian, langsung membongkar lubang sedalam satu meter yang telah ditutup dengan simen. Setelah lubang dibongkar, ditemukan mayat Yance, yang sudah dalam keadaan membusuk. "Kami belum tahu motif suspek melakukan pembunuhan itu. Suspek sudah ditahan di Balai polis Kupang Kota, kerana terlibat kes penganiayaan terhadap jirannya. Jadi, dia ditahan bukan kerana kes pembunuhan. Dengan kes ini, suspek pasti akan diadili," kata ketua polis Kota Kompol Giyarto.

Selama proses penggalian berlangsung, warga sekitar yang menyaksikan kelihatan terkejut dengan pembunuhan Yance, yang bekerja sebagai tukang cuci pakaian. Sementara, tidak terlihat raut wajah penyesalan pada diri Antonius Sinaga. Bahkan, dengan mudai dia mengaku membunuh isterinya kerana cemburu, setelah mengetahui isterinya memiliki lelaki idaman lain.  "Saya kubur mayatnya di tepi rumah, supaya tidak diketahui orang dan timbul masalah lagi," akui suspek.

Tuesday, November 20, 2012

Assalamualaikum Semua ._.
21/11/2012, 3:46 AM: Delete All Of My Post Before This. Huh, Very Tired Exactly Ya. Blog Telah Diperbaharui Dengan Colourful Background. Oh Pening Ya. Hehe. I Should Praise To Allah For Giving Me Free Time Last Night. Just Turn Into A New Leaf. Fuh, Lega Rasanya. Keep Blogging. Support Me. Much Love :* Got To Go. Sleep. Those Who Are Not Following Me Yet, You Can Simply Following Me Ya. No Terma & Syarat.